Margit H. Kristensen

Mød Margit Halkjær Kristensen og hør hende fortælle om sig selv og hendes kursus.

Margit fortæller:

Jeg var i 1996 på mit første pilekursus, og blev hurtigt opslugt af at flette og finde ud af hvordan jeg kunne plante og dyrke min egen pil. Jeg meldte mig ind i pileforeningen i 1997 og søgte en masse oplysninger om fletværk og dyrkning af pil. I 1999 plantede jeg min egen pilemark med 13 pilesorter i alle farver og med forskellige flette egenskaber. Siden da har jeg været på en masse kurser og fulgt kurvemager uddannelsen ved Agnete Diemer gennem en del år .
At undervise i at flette med pil og andre materialer har jeg gjort siden 2004, og det har givet mig en masse sjove og spændende udfordringer.

Margit fortæller om kurset:

Du kan flette små træer og obelisker i pil som kan kombineres med blomster. Desuden kan du flette kurve, bakker, små hegn, engle m.m.
Jeg glæder mig på kursisterne vegne over de flotte kurve og fantastiske skulpturer der bliver fremtryllet på mine kurser.
Jeg glæder mig hver gang til at møde et nyt hold og dele den fælles glæde ved at være kreative sammen
Rent praktisk så skal du selv medbringe krukker med jord og evt. blomster hvis du vil lave noget hvor dette skal bruges. Jeg medbringer friske pilegrene og andre dekorative grene. Der er også sakse-knive og andre hjælpemidler med som kan lånes. Der vil være en udgift på 100,- kr. til materialer.

Visborg Husflidsforening
Kjellerupsgade 66
Visborg
9560 Hadsund

Skoleleder: Formand Jens Lund

Telefon: 20253252

Mail: skoleleder.visborg@gmail.com

Telefontid: Mellem 16 - 18. Indtal besked, hvis du ønsker at blive ringet op.

MobilePay 19 74 88 - Visborg Husflidsforening Bank overførsel til 9200 - 4562355648 Husk at skrive hvilket hold eller hvad der overføres penge for. Vedr. tilmelding til kurser kontakt Else Rasmussen på tlf. 24 24 40 59

Medlem af Fora